divendres, 24 de febrer del 2012

Primera Setmana

Com m’imagino l’escola infantil on vaig a fer pràctiques
L’escola infantil on vaig a fer pràctiques és una escola nova, que han obert aquest mateix any i que he vist com es construïa i que he seguit el seu desenvolupament en els mitjans de comunicació. A més a més, al semestre passat, abans de saber a quina escola infantil aniria, ja la vàrem visitar per fer un treball sobre la importància del moment del canvi de bolquers.



Com ha estat l' acollida? Quines són les meves primeres impressions?
Personalment, estic molt contenta i tinc molt bones impressions. Anava amb moltes pors, moltes de les que hem comentat a la classe d’avui però l’educadora de l’aula ha estat molt amable i m’ha guiat molt.

En aquests quatre primers dies, l’educadora m’ha anat explicant com ho feia tot, observacions dels nens, etc. També cal destacar que hem estat a classe amb 5 infants de 14, ja que està tota la classe amb varicel·la (s’han contagiat els uns als altres), la qual cosa a permès una atenció i observació més individualitzada de cada infant.

Poc a poc els infants han agafat confiança amb mi: he contat diversos contes en diversos dies, avui he dirigit la assemblea inicial, he conduit el tren que ens porta al menjador, he ajudat a menjar als infants, he canviat bolquers i fins i tot he intervingut al pati. Inclòs m’he equivocat alguna vegada (perquè una activitat la fan a un altre lloc, perquè he d’esperar a que tots callin, etc.) però m’ho ha corregit molt bé i explicant-me el perquè d’aquella acció.

Cal destacar, que ara mateix a la classe hi ha un nen en període d’adaptació, que no entén res el castellà (és àrab), encara que avui ha estat el primer dia que ha vingut aquesta setmana (està faltant molt a aquest període, la qual cosa dificulta moltíssim la seva adaptació a la classe i al centre), és un moment i procés molt important que tinc la sort de poder observar. Encara no hem pogut fer molt: avui, les hores que ha estat a l’aula, ha estat plorant. És per aquest motiu que avui jo he estat la que he fet l’assemblea i he dut una mica la dinàmica de l’aula una estona (perquè l’educadora ha estat amb aquest nen perquè només la coneix a ella).

L’educadora ha estat molt atenta, oferint-me sempre la seva ajuda, comentant-me el que fa i el perquè. A més a més, m’ha comentat la seva programació i el que estan fent i m’ha donat una idea per fer una activitat: una activitat multisensorial de textures aprofitant el Conill de Pasqua com a punt de connexió.

També vull destacar que amb els infants d’altres classes, encara que no estic amb ells el 100% de la jornada, també m’he sentit molt acollida perquè em somriuen, em toquen, em parlen, em demanen... la qual cosa em dóna seguretat per continuar la meva tasca.

La directora per la seva part, també ha estat molt amable i ens ha integrat dins l’activitat del centre, demanant-nos ajuda en l’ambientació de l’espai (hem llevat un plafó i ara estam confeccionant un altre), de manera que m’he sentit dins de l’equip docent. 

Així doncs, quins han estat els factors que han fet que em senti acollida? A mode de resum, n’esmentaria aquests tres principals:
- L’explicació de l’educadora d’allò que fa i el perquè
- L’oferiment de l’educadora a demanar-li tots els meus dubtes, les meves inquietuds
- La confiança que han tingut els nens: somriures, abraçades, petons, em demanen ajuda, em demanen que jugui amb ells, que els llegeixi contes, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada