dijous, 3 de maig del 2012

Sisena Setmana

Revisió del meu contracte d’aprenentatge
Tornant a veure el meu contracte d’aprenentatge puc dir que estic satisfeta amb allò que vaig posar ja que penso que he pogut aconseguir aquestos objectius. 

En quant al que necessitava millorar, vaig posar “organitzar situacions d’aprenentatge” i “informar i implicar als pares”. Doncs bé, en primer lloc he dut a terme diferents activitats planificades (“la capsa de sorpreses”, “Sant Jordi”, “Pètals-Collage”), he col·laborat en altres activitats proposades per l’educadora i he pogut, sense haver-lo planificat, crear situacions d’aprenentatges en altres contextos (com ara en la sala de psico o en el pati). En quant a informar i implicar als pares, he pogut relacionar-me amb els pares de la classe on estic en els moments d’entrada i sortida dels infants i en les sortides a la piscina, canviant opinions (sempre defensant l’escoleta i des d’un punt de vista objectiu i professional), i fins i tot ser l’adult de referència tant pels pares com pels infants ja que l’educadora de l’aula ha faltat dues setmanes (durant tot el període, no de manera consecutiva). A més a més, hem pogut implicar als pares en el nostre projecte de millora i alguns, s’han implicat moltíssim (ens han proporcionat fins i tot el neó que ens feia falta). També m’he relacionat bastant amb els pares de la classe del costat. 

En quant als objectius que hem vaig proposar, vaig posar “proposar i dur a terme activitats a l’aula” (la qual cosa, com he dit abans, he fet), “acollir els infants” (aquest aspecte ha estat a vegades “fàcil” de vegades més complicat ja que els infants et trien a tu i, sincerament, crec que m’han acollit de seguida tots i jo a ells. Amb algun he pogut crear alguna connexió més forta com amb Beethoven i d’altres infants), “relacionar-me amb l’equip docent” (crec que aquest punt el podria haver treballat més encara que si que he intentat sempre relacionar-me amb els diferents professionals, a l’hora del pati, en les reunions, etc.), “ajudar en l’ambientació i organització del centre” (Nieves i jo hem estat molt actives en aquest aspecte i hem fet diferents plafons, retallat imatges, etc.), “aportar idees” (recentment he fet un powerpoint per una xerrada sobre alimentació amb els pares i vaig aportar les meves idees així com en altres aspectes durant el curs com ara el moment de l’assemblea, de la higiene, de psico o del pati), “tractar d’estar present en les entregues d’informes als pares” (vaig estar present i vaig poder ajudar a l’educadora a entregar-los, durant una petita festa que es va organitzar), i “ajudar a l’educadora en l’elaboració dels informes” (també vaig ajudar a l’educadora a buscar alguna foto, fer recompte dels informes fets, organitzar els diferents informes posant les pàgines en ordre per agilitzar el treball). 

Així doncs, crec que puc estar satisfeta amb el treball realitzat encara que sempre es pot millorar. M’hauria agradat fer més activitats lliures, més activitats d’experimentació. També m’hauria agradat relacionar-me més amb l’equip educatiu (encara que la relació ha estat bona). A més a més, crec que també he de millorar en quant a la posada en pràctica de les activitats o a l’hora de dur la classe perquè els infants, de vegades, poden més que jo i sento una mica de descontrol a la classe. Un altre aspecte a millorar seria l’establiment de normes i límits, ja que hem costa una miqueta de fer-los entendre. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada