dijous, 31 de maig del 2012

Octava Setmana


Sobre els projectes de les meves companyes...
Després d’haver escoltat a les meves companyes en les diferents exposicions he de dir que estic molt sorpresa. He gaudit molt dels projectes dels altres i penso que han fet molt bona feina. Puc veure com sempre es pot millorar i a més a més, fer-ho bé. Segons la meva opinió, a classe tenim molt bones professionals i estic segura que tots els centres estan encantats amb aquestes propostes fresques de les alumnes de pràctiques. Així que, en primer lloc m’agradaria felicitat, de tot cor, a les meves companyes perquè realment estic... al•lucinada (!) amb el que han fet. 

M’han cridat l’atenció molts aspectes de diversos projectes com per exemple el projecte de “la Senyora Poesia”. Què difícil em sembla de treballar això! Els silencis, les pauses, la relaxació, el conte, les onomatopeies ... (i més en aquesta hora en que els infants ja estan una mica cansats de la jornada). Crec que han abastat molts d’aspectes que de vegades se’ns obliden, ja que mirant el títol del seu projecte podríem caure el l’error, com jo vaig fer, de pensar que tractava de recitar poesies sense cap sentit però no. Les meves companyes han sabut donar-li un toc molt enriquidor pels infants i que, sincerament, m’agradaria aprendre d’elles. Molt bona feina!

Amb els diferents projectes sobre la millora del pati, he de dir que també estic molt sorpresa en el sentit que he pogut veure com amb materials naturals es poden fer propostes molt adients i significatives pels infants, així com permetre gaudir als infants d’altres experiències sensorials. Sincerament, jo mai hauria pogut fer això que estan fent, crec que és un esforç immens i que mereixen un reconeixement. Ànim i a seguir cap endavant que aquests projectes fan ganes de ser petit per poder gaudir-los de primera mà!

Un altre projecte que m’ha cridat l’atenció és el del cançoner i el projecte família-escola. El primer m’ha agradat molt perquè jo sóc molt musical, adoro la música, així que m’ha semblat molt bé que se li doni la importància que jo crec que té la música (que és la base d’infantil!) per molts motius (desenvolupar la oïda i el ritme, potenciar la creativitat, anticipar accions, i molts d’altres). Espero que les nostres companyes vulguin compartir aquest cançoner per tal que puguem gaudir-ne totes. 

En quant al projecte família-escola, m’ha cridat l’atenció quan a l’exposició varen dir: “Els contem un conte als pares”. Penso que han fet molt bé. Avui en dia, s’està perdent aquest moment íntim de pares i fills a l’hora de dormir, de contar un conte (per factors de comoditat, esgotament o de temps) i crec que aquest és molt important i que no s’ha de deixar passar ja que és un moment per crear lligams, per deixar desenvolupar la imaginació, per créixer. Molts adults i molts pares, ja no tenen la imaginació que tenien i no deixen que els infants la tinguin (“això son tonteries”, “nen, desperta que no vivim a un món color de rosa”, etc), cosa que perjudica als infants notablement. Per aquest motiu, em va agradar molt sentir que els contaven un conte als pares, per tal que vegin la importància que té i amb el que es poden treballar moltíssimes coses com ara aspectes emocionals, morals, per educar en algun problema, aspectes més cognitius, aspectes imaginatius i creatius, etc. Personalment crec que heu fet una bona tasca començant pels pares. Ànim!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada