dijous, 29 de març del 2012

Tercera Setmana

Tres bones pràctiques

Juguem amb magranes
M’ha agradat molt aquesta activitat ja que en les fotografies puc veure com s’ho passen de bé aquestos nens! I no només això, sinó que hi ha un procés: primer tenen una mica de por i reticència, després comencen a utilitzar els objectes que tenen al seu abast i finalment es decideixen a tocar-ho.

Penso que és una molt bona oportunitat d’aprenentatge i que les mestres no han tingut por de proposar-la (podrien haver-se resistit perquè les magranes taquen molt, o pensar que els infants no farien res, etc.).

Fem un collage
Quina proposta més bonica i significativa! M’ha agradat molt també aquesta altra proposta: fer un collage amb plantes, pell de fruites, flors, etc. Penso que amb aquest seguit d’activitats es treballen tots els sentits i d’una manera molt vivencial i de primera mà: els infants poden manipular, explorar i experimentar amb els diferents materials que se’ls proposa i, a més a més, després el tindran de record al seu àlbum.

Personalment crec que aquestes mestres han fet una bona proposta i crec que aquesta proposta, la guardo per fer-la jo també, jajaja. A més a més, les mestres han pogut fer una bona avaluació dels infants ja que ho han fet de manera individualitzada i acompanyant als infants en la seva producció, la qual cosa permet una observació més acurada i detallada.

Mòbils i murals amb materials a l’abast
M’ha agradat aquesta proposta perquè podem veure que no fa falta comprar o comprar per fer propostes, sinó que podem utilitzar el material que tenim al nostre entorn (a casa, a l’escola, al carrer). A més a més, utilitzar materials propers als infants fan que aquests es sentin més identificats i sigui més significatius per ells (com per exemple comentaris com “mireu, un gelat com el que hem vaig menjar ahir! Era de llimona” o “les pedres del jardí de casa”, etc.) i arrel d’això hi ha una reflexió. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada